شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
بازار طلا باز شد
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
شناسه : 4949
3
وضعیت بازار عادی است شروع افزایش قیمت طلا و سکه در آستانه روز زن
ارسال توسط : نویسنده : ویژه نامه اخبارطلا منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

بازار طلا باز شد / شروع افزایش قیمت طلا و سکه در آستانه روز زن

وضعیت بازار عادی است

استاد محمد کشتی‌آرای ، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه طلا ؛ جواهرات و مسکوکات با اشاره به بازگشایی بازار پس از تعویق ۳ ماهه فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت از افزایش قیمت طلا و سکه خبر داد.

ماجرای آغاز به کار سامانه مودیان همچنین الزام ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت در یک هفته اخیر بازار طلا را تحت شعاع قرار داد به طوری که واحدهای فروشگاهی طلا در اعتراض به روند کار این سامانه‌ها مغازه‌ها را بستند.

در این مدت اما قیمت طلا و سکه تغیر چندانی نداشت، با رایزنی‌های صورت گرفته توسط اتحادیه طلا و جواهر مسئله مربوط به این ۲ سامانه فعلا حل شده است و بازار از امروز کار خود را آغاز کرد.

محمد کشتی آرای رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا گفت: هفته گذشته قیمت انس جهانی شیب ملایم صعودی داشت و تا روز شنبه هر انس طلا روی ۲۰۶۲ دلار ثابت ماند که تغییر زیادی نسبت به هفته گذشته نداشته است.
وی افزود: از روز گذشته تغییراتی روی قیمت ارز ایجاد شد . باتوجه به نزدیکی روز زن وضعیت بازار بهتر شد و تقاضا افزایش پیدا کرد همین موضوع قیمت‌ طلا و سکه را اندکی افزایش داد.

کشتی آرای در این رابطه اضافه کرد: سکه تا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت در حالی که روز پنجشنبه ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود یعنی ۱۵۰ هزار تومان گران شد، قیمت طلا هر گرم نیز بین ۵ تا ۲۵ هزار تومان نوسان افزایشی داشت، هر گرم طلا که هفته گذشته ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود الان به ۲ میلیون ۵۰۵ هزار تومان رسیده که ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بازارعادی است ، اظهار داشت: شرایط باثبات است مسئله خاصی مشاهده نمی‌شود به دلیل همان افزایش تقاضای روز مادر حباب سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار در رابطه با بازگشایی فروشگاه‌های طلا نیز گفت: بازار کاملا فعال است و همه واحدهای صنفی باز شدند نگرانی‌هایی که در خصوص سامانه پایانه فروشگاهی و سامانه جامع تجارت وجود داشت که این موضوع ۳ ماه به تعویق افتاده است تا در این مدت زیر ساخت و آمادگی بهتری واحدها پیدا کنند به همین دلیل همه بازارهای کشور از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

کارشناس بازار طلا و سکه  در پیش‌بینی از وضعیت بازار در هفته آینده نیز گفت: به نظر نمی‌آید افزایش قیمت خاصی در روزهای آینده داشته باشیم.


با تشکر از اقتصاد آنلاین ؛ مهدی جهانشاهلوراد /  گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.