شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
یک پیش بینی عجیب از قیمت طلا
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
شناسه : 4935
2
محمد کشتی آرای اظهار داشت: قیمت طلا در هفته آینده به این عدد می رسد
ارسال توسط : نویسنده : ویژه نامه اخبارطلا منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

محمد کشتی آرای اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد سیر صعودی قیمت طلا و فلزات گرانبها در بازارهای جهانی بودیم.

استاد محمد کشتی‌آرای ، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه طلا ؛ جواهرات و مسکوکات گفت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

وی افزود: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه هفتم دی) بهای انس جهانی به ۲ هزار و ۷۷ دلار رسید که به طور میانگین هر انس طلا ۲۵ دلار افزایش داشت اما دیگر مولفه تعیین کننده قیمت طلا در بازار داخل که نرخ ارز است، تغییری نداشت و ثابت بود.

کشتی آرای گفت: با توجه به ثبات نرخ ارز، قیمت طلا تحت تأثیر بهای انس جهانی قرار داشت.

وی ادامه داد: در هفته نخست دی ماه، سکه طرح قدیم به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هرکدام ۱۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته ۱۰۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت رکورد یک ماه گذشته را شکست و به ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: حباب هر قطعه سکه طرح جدید در ابتدای هفته حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و با کاهش تقاضا برای خرید آن حباب خالی شد و به پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اظهارداشت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.


با تشکر از استاد محمد کشتی آرای ؛ پیشکسوت و از کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه صنف طلا ؛ جوهرات و مسکوکات /  گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.