شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
شناسه : 4654
3
بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین بانکی را در هفته منتهی به ۱۲ مهرماه به میزان ۵ صدم درصد کاهش داد و به ۲۳.۷۵ درصد رساند.
ارسال توسط : نویسنده : ویژه نامه اخبارطلا منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت

بانک مرکزی اعلام کرد : نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین بانکی را در هفته منتهی به ۱۲ مهرماه به میزان ۵ صدم درصد کاهش داد و به ۲۳.۷۵ درصد رساند.

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین بانکی را در هفته منتهی به ۱۲ مهرماه به میزان ۵ صدم درصد کاهش داد و به ۲۳.۷۵ درصد رساند؛ بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به ۲۷ اردیبهشت ماه بوده است که به نرخ ۲۳.۷۶ درصد رسیده بود.

نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به پنجم اردیبهشت ماه با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود، این نرخ در پایان هفته منتهی به ۲۹ شهریور ماه به ۲۳.۶۹ درصد رسیده بود.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ شهریورماه نیز با افزایش ۷ صدم درصدی به ۲۳.۶۲ درصد افزایش یافته بود، این نرخ طی هفته منتهی به ۱۵ شهریورماه با کاهش به ۲۳.۵۵ درصد رسیده بود.

نرخ سود در هفته منتهی به ۸ شهریورماه نیز با کاهش ۲ صدم درصدی به ۲۳.۵۷ درصد رسیده بود؛ این نرخ طی هفته منتهی به یک شهریورماه با افزایش به ۲۳.۵۹ درصد رسیده بود.

باید اشاره شود که نرخ بهره بین بانکی طی دو ماه گذشته روند نوسانی داشته است؛ کمترین نرخ این بازار در سه ماه اخیر، حوالی ۲۳.۴ بوده است.

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱ درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود، اما از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳ درصدی در نوسان است.


با تشکر از ایمنا / گروه گردآوری خبر پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.