شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
برخی صرافی‌ها به دنبال برهم‌زدن آرامش ارزی کشور هستند
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
شناسه : 4430
4
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: تخلفات صرافی‌ها در بازار ارز اثرگذار بوده ، بنابراین نمی‌توانیم نقش صرافی‌ها را در نوسان نرخ ارز نادیده بگیریم.
ارسال توسط : نویسنده : ویژه نامه اخبارطلا منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

برخی صرافی‌ها به دنبال برهم‌زدن آرامش ارزی کشور هستند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: تخلفات صرافی‌ها در بازار ارز اثرگذار بوده ، بنابراین نمی‌توانیم نقش صرافی‌ها را در نوسان نرخ ارز نادیده بگیریم.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی ، در رابطه با صرافی‌هایی که مرتکب تخلف می‌شوند، اظهار کرد: اقدامات و تخلفات صرافی‌ها در بازار ارز اثرگذار است و در افزایش یا کاهش قیمت ارز نقش اساسی داشته و دارد. البته خوشبختانه در کنار این موضوع مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه رفع تنش‌ با کشورهای همسایه روی نرخ ارز اثر گذار بوده و قیمت آن را کاهشی ‌کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ادامه داد: انتظار نمایندگان مجلس بر این بود که نرخ ارز بیشتر کاهش پیدا کند، اما صرافی‌ها دست به دست هم دادند تا نرخ ارز از مقدار معینی پایین‌تر نیاید؛ بنابراین نباید نقش صرافی‌ها در نوسان نرخ ارز را نادیده بگیریم.

اعظمی در پاسخ به این پرسش که برخورد بانک مرکزی و نهادهای قضایی و امنیتی با صرافی‌های غیرمجاز و متخلف چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟ بیان کرد: تا حدودی برخورد بانک مرکزی با صرافی‌های متخلف موثر است و باید با جدیت با آنها برخورد کرد. به عنوان مثال در زمانی که مصوبه مجلس در مورد خودرو اعلام شد این مصوبه به صورت خودکار روی قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. در موضوع دلار نیز اقداماتی مانند این و همچنین تعامل با کشورهای همسایه باعث کاهشی شدن نرخ دلار خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی همواره برای حفظ ارزش پول ملی در تلاش بوده است، برخورد با صرافی‌های متخلف می‌تواند به صورت کوتاه مدت باعث آرامش بازار ارز شود.

نماینده مردم جیرفت تاکید کرد: گاهی افراد و صرافی‌ها دسترسی به رانت‌های افراطی دارند و با همین رانت‌ها اقدام به واردات کالاهای ممنوع مانند برنج می‌کنند، باید مشخص شود که چگونه به این افراد و صرافی‌ها ارز داده شده، چون این عامل نابودی تولید است.

اعظمی تاکید کرد: همچنین صرافی‌ها نباید مبالغی را مازاد بر نرخ سامانه‌های رسمی دریافت کنند؛ چون این امر باعث افزایش قیمت ارز برای وارد کننده، تولید کننده و در نهایت قیمت تمام شده کالا می‌شود.


با تشکر از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس / گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.