دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
 
پیش بینی دلار ۳۳ هزار تومانی !
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
شناسه : 2214
3
یک کارشناس بازارهای مالی پاسخ داد: دلار تا پایان تابستان به ۳۳ هزار تومان می‌رسد؟
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

دلار تا پایان تابستان به ۳۳ هزار تومان می‌رسد؟

یک کارشناس بازارهای مالی گفت: تازمانی‌که حجم نقدینگی در کشور کنترل شود دلار فاصله معناداری از محدوده ۳۲ هزار تومان نخواهد گرفت.

پیش بینی دلار ۳۳ هزار تومانی !

احمد اشتیاقی اظهار کرد: با توجه به عملکرد دولت در کنترل حجم نقدینگی، به نظر می‌رسد سیاست کنترل حجم نقدینگی دولت اثرگذار بوده است و از این رو، دلار چندان ظرفیت افزایش قیمت نداشته و در محدوده ۳۲ هزار تومان به ثبات می‌رسد.

وی افزود: تا زمانی که حجم نقدینگی در کشور کنترل شود دلار فاصله معناداری از محدوده ۳۲ هزار تومان نخواهد گرفت. براساس تناسبی که همواره در اقتصاد ایران بین حجم نقدینگی و قیمت دلار بوده در متوسط ۴۰ ساله، حجم نقدینگی به دلار، بالغ بر ۱۹۰ میلیارد دلار بوده است.

این کارشناس بازارهای مالی تصریح کرد: بنابراین با احتساب حجم نقدینگی پنج هزار همتی، از نظر تئوریک، ارزش ذاتی دلار حدود ۲۷ هزار تومان است. مابقی قیمت دلار تا کنون نیز بیشتر ناشی از تحریم‌ها است.

اشتیاقی ادامه داد: همچنین هرچقدر توافقات سیاسی به سمت احیای برجام حرکت کند، روند دلار کاهشی شده و با دور شدن از آن، دلار رشد شارپی نخواهد داشت و نهایتاً به کانال ۳۳ هزار تومان می‌رسد. این روند تا پایان شهریورماه دور از انتظار نیست.


با تشکر ازخبرنگار ایمنا / گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.