شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
کاهش ۱۱ درصدی ارزش بیت کوین در تابستان امسال
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
شناسه : 4629
4
بلومبرگ گزارش داد بیت کوین حدود ۱۱ درصد از ابتدای ماه ژوئن کاهش قیمت داشته و حدود ۲۶۹۷۰ دلار در روز شنبه در نیویورک معامله شده است.
ارسال توسط : نویسنده : ویژه نامه اخبارطلا منبع : گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا
پ
پ

کاهش ۱۱ درصدی ارزش بیت کوین در تابستان امسال

بیت کوین حدود ۱۱ درصد از ابتدای ماه ژوئن کاهش قیمت داشته و حدود ۲۶۹۷۰ دلار در روز شنبه در نیویورک معامله شده است.

بلومبرگ گزارش داد ؛ با پایان ماه سپتامبر بیت کوین فصل تابستان را با اولین کاهش قیمت سه ماهه در سال جاری میلادی به پایان رساند.

بزرگترین ارز مجازی دنیا از نظر ارزش بازار حدود ۱۱ درصد از ابتدای ماه ژوئن کاهش قیمت داشته و حدود ۲۶۹۷۰ دلار در روز شنبه در نیویورک معامله شده است. بیت کوین ۸۳ درصد در شش ماه ابتدایی سال جاری میلادی افزایش قیمت داشت، در حالی که ۶۴ درصد کاهش قیمت را در ۲۰۲۲ به خاطر رسوایی‌ها و ورشکستگی‌های به وجود آمده تجربه کرده بود.

دورنمای بی‌ثبات اقتصاد کلان دنیا از اواخر سه ماهه دوم سال جاری میلادی ارزش بیت کوین را هم پایین آورد. فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس هفته گذشته بدون تغییر نگه داشت اما از احتمال افزایش دوباره آن خبر داد. بالا رفتن نرخ بهره تمایل برای خرید سرمایه‌های مخاطره‌آمیزی مثل ارزهای مجازی را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش کوین‌شیرز ، طی ۹ هفته منتهی به اواسط سپتامبر، سرمایه‌گذاران حدود نیم میلیارد دلار از بازار ارزهای مجازی بیرون کشیدند که ۸۵ درصد آن متعلق به بیت کوین و برابر با ۴۵ میلیون دلار بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز پنجشنبه تصمیم گیری در مورد صندوق بیت کوین شرکت بلک‌راک را به تعویق انداخت. این کمیسیون قبلا تصمیم گیری در مورد شرکت‌های آرک و گلوبال‌ایکس را هم تا ژانویه به تاخیر انداخته بود.

از طرف دیگر، افزایش احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا امید به بهبود قیمت بیت کوین را برای برخی از طرفداران آن افزایش داده است، درست مانند اتفاقی که بعد از بحران بانکی در سال جاری افتاد. ارزش بیت کوین در ماه مارس حدود ۲۵ درصد طی یک ماه، پس از ورشکستگی سه بانک آمریکا طی ۵ روز، افزایش یافت.


با تشکر از از خبرگزاری بین المللی تسنیم / گروه گردآوری خبر ؛ پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.